March 16, 2014

Lesen memandu 🚗

Assalamualaikum dan salam sejahtera ☺ . Sekarang ni Malaysia tengah hangat tentang isu MH370 . apa pon kita doakan yang terbaik untuk MH370 . semoga Allah swt melindunginya .

 okey berbalik kepada cerita lesen memandu . sebenarnya aku dah lama tak update  blog . tahu tak kenapa aku tak update ?? sebab aku ketandusan idea . hahaha . lepas tu , hari test JPJ . Ezzati cadangkan aku supaya update pasal lesen . okay fikir bagus jugak idea dia tu . so aku pon on la laptop untuk update blog tiba2 Internet takdak . terpaksalah aku batal kan niat murni aku untuk update blog . tunggu punya tunggu internet takdak jugak . dan hari ni aku bosan , aku pon mula fikir nak update blog . taip internet takdak . so aku update jugak la menggunakan handphone . rajin aku kan ? hahaha .

okayyy . dah melalut ni . berbalik kepada topik lesen . huhhh . lesen kereta betul betul menguji kesabaran aku . okeyy pada 28/12/13 .  aku dengan dayah dengar ceramah lesen di arah muara  selama beberapa jam . huhhh mengantok dan lapar sangat okay then settle pasal ceramah . petang tu aku kena buat amali . aku dapat Cikgu nasir , aku takut jugak kalau Cikgu tu garang . tapi alhamdulillah dia okay . lepas settle amali , diorang cakap nanti lesen L aku siap . diorang akan mesej .tapi tunggu punya tunggu tak dapat pon mesej , dayah dengan Iera dah dapat .pastu aku call diorang cakap dah siap . aku tanya la jadual , diorang cakap lepas 22/1/14 dah boleh mula buat latihan. okay aku pon pergi la nak buat latihan , Tiba2 diorang cakap kena tunggu diorang bagi jadula pulak .

huhhhhh . okay aku pon ambil la jadual yang bagi . then bila aku ikut jadual tunggu . diorang cakap cikgu  aku cuti . masa tu , I was like errrrr pftttffft @%#%@%%@$#-&&@&$$+@ . huhh . Takpa aku sabar lagi . aku ambil la jadual baru dengan Cikgu Mohammad . okayyy masa ni dayah dah settle okay pasal lesen dia . padahal daftar sama2 . okayyy pada tarikh ditetapkan , aku pon pergi la untuk belajar drive . tapiii apakan daya masa aku nak belajar , kereta pula rosak . huhhh . masa tu aku macam nak jadi singa dah . aku pon balikkk la . menangis kayyy aku kat atas moto tu . sebab aku tension kat Arah muaraa tu . balik tu aku Tanya la makkk " mak tak redha ka Ija ambil lesen keta ?" lepastu mak aku cakap "ada pulak tak redha , kalau tak bagi takkan la mak nak bagi duit untuk ambil lesen ". okay settle la dengan mak .

lepas tu bermula latihan lesen kereta . alhamdulillah . legaaaaaaaa ☺ . pada 11/3/14 aku test jpj . selepas sebulan dayah test jpj okayyyy . banyak betul dugaan aku nak dapat lesen kereta . hahaha , takpolah janji dah settle . hahaha . finally I have a driving licenseeeeeeeee ☺ 🚗 . sorry kalau typo , taip pakai fon . k byeee assalamualaikum ☺
Terima kasih kerana membaca ,'LIKE kalau sudi

COPYRIGHT LIEZA