November 3, 2011

PERLU KA KITA MENGGUNAKAN PANGGILAN MANJA DI FACEBOOK ??



ASSALAMUALAIKUM :) 
salam sejahtera dan salam satu malaysia :)
harap semua sihat yaa :) 

hari aku terajin sikit nak menaip , so kepada sesiapa yang nak baca teruskan , kepada sesiapa yang tak suka , boleh tekang butang ( X ) yang kat atas turh ! :)
okee !
berdasarkan tajuk diatas , PERLU KA KITA MENGGUNAKAN PANGGILAN MANJA DI FACEBOOK ?? .
hehe , sorie kalau ada yang terasa , sebenarnya aq tak berniat pon :)
uke2 , setiap kali aku on9 fb , ada saja aq nampak post dinding ke dinding . 
contohnya ::
 bie,,,syunk rndu bie,,
mama , papa syg mama sgt2..
lagi-lagi ,? apa ey ?
aku pon malas nk tulis banyak-banyak , nanti diorang kata aq kata diorang lak .
first , soalan aku . apa motif korang tulis mcm ni ?
:: nak bagi tahu satu dunia yang korang ada pakwe ? or nak bagi orang jeles ?
yang sangat tidak bagus dilihat apabial pelajar berusia 13 , 14 , 15 tahun yang asyik post macam nie , semua tu seusia ja ngan aku . aku tahu korang tengah hangat bercinta , tapi aku sarankan tak payah la nak bagi tahu satu dunia . lebih baek berdiam , lebih bagus :)
erm , dalam usia muda macam nie memang la semua remaja melalui zaman percintaan , tapi diam-diam sudah la . . nie tak , asyik dok ber ' bie ' sygs ' di facebook . seluar dalam korang pon mak yang tolong basuh kan. . dh belagak macam orang dah kawen. 
erm , maybe orang ingat aku nie jeles kot . sebab tu aq update belog mcm tu . sebenarnya , sikit pon aku tak jeles , cuma malu la sikit . kita nie masih bersekolah , tak payah la nak belagak macam orang dewasa .
sekadar berpesan :) kita seusia :)

lagi satu , cukup la korang dok ber ' bie ' sygs ' di facebook korang . nie sampai ke WALL orang lain pon , korang gunakan perkataan tu jugak . korang ingat orang suka kah , kalau korang dok bersayang-sayang ? orang lagi menyampah and mesti ada mengata , ouh mengada nya budak nie ! :)

so , pada sesiapa yang sedang mengalami fenomena diatas ini ! bawa-bawalah berhenti , cuba biasakan nama , tak ke itu lebih elok ? hehe :)

maaf kalau saya terkasar bahasa , k assalamualaikum:)



Terima kasih kerana membaca ,'LIKE kalau sudi

COPYRIGHT LIEZA